وزیر خارجه آمریکا در نشستی خبری در ورشو بار دیگر مدعی شد ایران قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک امروز پنجشنبه خود با وزیر خارجه لهستان در این کشور ضمن بیان اینکه در نشست ورشو درباره ایران، مسائل سایبری و صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطین گفتگو شد، ایران را به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متهم کرد.

مایک پمپئو سپس به ضیافت شام مشترک شب گذشته میان نمایندگان رژیم صهیونیستی و کشور‌های عربی اشاره کرد و گفت که آن‌ها درباره «منافع مشترک» بحث و تبادل نظر کردند. وزیر خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای خود علیه کشورمان گفت: «قابل انکار نیست که ستیزه‌جویی ایران در منطقه، کشور‌های عربی و اسرائیل را به هم نزدیک کرده است.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه این نشست خبری یک بار دیگر مدعی شد که ایران، قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کرده است.

او همچنین مدعی شد که محور نشست ورشو را مسائلی فراتر از ایران تشکیل داده بود، اما باید گفت که «هیچ کشوری در جلسه مدافع ایران نبود.»

وزیر خارجه لهستان هم در این نشست خبری درباره راه‌اندازی «اینستکس» برای تسهیل تجارت با ایران گفت که این سازوکار قرار نیست به مبادله کالا‌هایی که آمریکا آن‌ها را تحریم کرده کمک کند. 

او همچنین ادعا کرد کشور‌های منطقه در بیان این نظر که ایران «عامل بی‌ثبات‌کننده در منطقه» است، اتفاق نظر داشتند؛ اما این به معنای آن نیست که باید ایران را از گفتگو‌ها بر سر مسائل منطقه کنار گذاشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار